mamyito.pl/nabial

Plan rynkowy dyrektora – dalszy opis

Tłum szczelnie wypełnił salę konferencyjną. Odczuwało się silne napięcie. Wszystkie twarze zwrócone były w stronę podium. Z natężeniem przyglądano się dwóm Szwedom przybyłym w towarzystwie „swojego” dyrektora generalnego. Pracownicy tak komentowali później przebieg wydarzeń. „Weszli. Nie sprawiali wrażenia zdenerwowanych, mimo że wszyscy się w nich wpatrywali. Zaczęli opowiadać o swojej firmie, o tym jak wszyscy wspólnie ponoszą odpowiedzialność za produkcję. Podkreślali, że wiedzą, iż każda organizacja ma własną specyficzną kulturę, że nie będą się narzucać ze swoją. Wtedy Eddie spytał, dlaczego kupili nasze udziały. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że firma wydaje się im interesująca, a ludzie sympatyczni, że szczególnie zależy im na zrozumieniu i dobrej atmosferze. Wtedy wszyscy pomyśleli, że być może nie będzie tak źle.”

To była pierwsza próba. Szwedzi „zaliczyli” ją świetnie dzięki swojemu spokojowi i umiejętności mówienia zrozumiałym dla innych językiem. Napięła sytuacja przeobraziła się w pełne nadziei oczekiwanie.

Co takiego wyróżnia szwedzkich biznesmenów, co sprawia, że zwykle są akceptowani i efektywni także w innych krajach, w innych kulturach? Wydaje się, że ich sukcesom szczególnie silnie sprzyja głęboko zakorzenione przekonanie, że wszyscy ludzie są w gruncie rzeczy równi. Szwedzi uważają siebie za ludzi nowoczesnych, którym udało się posunąć nieco naprzód w drodze ku rozwiniętemu społeczeństwu. Wierzą bardziej w ewolucję niż w nagłe zmiany, bardziej w rozwój niż w tradycję. Nie dążą do narzucania innym własnych wzorców kulturowych. Cechuje ich głęboka wiara w rozsądek i fakty, co sprawia, że „wypierają” one w interesach emocje i powoływanie się na przeszłość. U Szwedów dominuje także przekonanie o istnieniu obiektywnych praw, które obowiązują we wszystkich społecznościach.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>