Może się zdarzyć, że podmioty działające zarówno w sektorze objętym dyrektywą 93/38, jak i prowadzące innego rodzaju działalność, będą chciały czasem udzielić zamówienia, którego przedmiotem będą przykładowo towary, których przeznaczenie może się odnosić zarówno do prowadzenia jednej, jak i drugiej działalności. W dyrektywie brak jest jakichkolwiek wskazówek wyjaśniających miejsce takich zamówień. Można by w niniejszym przypadku przyjąć, że zamówienie takie będzie podlegać reżimowi dyrektywy 93/38, jeżeli główną podstawą jego udzielenia była działalność w sektorach użyteczności publicznej lub gdy jego główna część przeznaczona jest na prowadzenie takiej działalności. W wypadku gdy zamówienie obejmowałoby zarówno działalność uwzględnioną w dyrektywie, jak i inną prawdopodobnie zamówienie takie mogłoby być objęte jej zakresem. Miałoby to miejsce przykładowo w sytuacji udzielenia zamówienia mającego za przedmiot usługę ubezpieczenia przez zamawiającego prowadzącego działalność polegającą na eksploatacji danego obszaru geo-graficznego w celu wydobycia węgla lub gazu. Dyrektywa 93/38 obejmuje jedynie sprecyzowany w niej zakres takiej działalności nie odnosząc się do innych gałęzi działalności takiego zamawiającego. Przedmiot zamówienia miałby jednak obejmować obie te kategorie. Niektórzy autorzy przyjmują, że w takim wypadku zamawiający miałby uprawnienie do podzielenia zamówienia na dwie części i to również w sytuacji, gdy tak podzielone zamówienia swoją wartością nie przekraczałyby progów określonych w dyrektywie, a udzielone razem próg ten przekroczyłyby.
Leave a reply